BLOG W BIZNESIE. CZY TO DOBRY POMYSŁ?

Tak! Małe i średnie powinny zainwestować w blog firmowy. To właśnie inbound marketing daje lepsze efekty marketingowe niż standardowe formy reklamowe np. banery, pozycjonowanie, czy kampanie CPC. Prowadzisz sklep rowerowy? Podziel się swoją wiedzą i pasją! Jesteś ekspertem w swojej branży? Udowodnij to swoim klientom!

1. Relacje zamiast SPAM’u.

Blog firmowy to doskonałe narzędzie, które umożliwia firmie budowanie więzi z odbiorcą. Decydując się na prowadzenie bloga pokazujesz ludzką twarz marki, dzielisz się zdobytą wiedzą i inspirujesz. Działając w ten sposób, subtelnie i rzeczowo, bez zbędnego reklamowego SPAMu, zdobędziesz zaufanie klientów. Co więcej zyskasz nowych ambasadorów swojej marki, którzy chętnie podzielą się ciekawymi treściami ze swoimi znajomymi np. na Facebooku.

2. Pokaż, że wiesz.

Jesteś w tej branży już ładnych kilka lat. Wiesz co robisz, robisz to dobrze, chyba warto pokazać to światu? Prowadząc blog firmowy postawisz siebie oraz swoją firmę w pozycji eksperta. W prosty i szybki sposób udowodnisz, że twoja firma najlepiej odpowie na potrzeby klienta. Co na tym zyskasz? Zwiększysz konkurencyjność swojej działalności, umocnisz pozycję na rynku, będziesz partnerem godny zaufania. Działania prowadzone w ramach bloga warto dodatkowo promować i wzmacniać np. poprzez publikacje w mediach.

3.Pnij się w pozycjach Google.

Prawie każdej firmie zależy, aby znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy internetu rzadko sięgają po informacje dalej niż pierwsza, czy druga strona wyników. Swoją pozycję można wspierać tradycyjnie- przez standardowe działania SEO, jednak z roku na rok staje się coraz mniej skuteczne. Może poprzez social media np. Facebook i Google Moja Firma? Oczywiście to działa, ale z wartościowym contentem na blogu zyskasz więcej. Google wyżej indeksuje te strony, które są atrakcyjne dla użytkowników, do których użytkownik wraca, czyli takie które odnotowują duży ruch w witrynie. Ciekawe i przydatne informacje na Twoim blogu zachęcą użytkowników do powrotu, zwiększą ruch na Twojej stronie, a Ty zyskujesz.

4. Pisz regularnie, ale pamiętaj o jakości.

Już na samym starcie obierz swoją strategię. Zastanów się nad wyborem kategorii tematycznych o których warto pisać na blogu. Przemyśl charakter i styl bloga, jakim językiem Twoja firma będzie komunikować się z klientami. Czy możesz pozwolić sobie na luźny i bezpośredni styl, czy lepiej zachować bardziej neutralną retorykę. Prześledź swoje firmowe zasoby graficzne i zdjęciowe — czy potrzebujesz nowych zdjęć, a może fotografia ma być tylko zajawką do tematu i możesz skorzystać ze zdjęć stockowych. Na końcu zastanów się jakie treści Ty lubisz czytać, spytaj o to pracowników i obecnych klientów. Pamiętaj, że teksty muszą być tworzone regularnie, powinny zachować podobny styl i charakter, wyznacz osobę która zajmie się rzetelnym prowadzeniem bloga, może to być współpracownik o lekkim piórze albo zewnętrzna agencja.

LEAVE A COMMENT