W 2016 ZAINWESTUJ W CONTENT MARKETING

Standardowe formy reklamowe w coraz mniejszym stopniu przekładają się na wyniki biznesowe. Dzisiejszy odbiorca jest bowiem reklamoodporny (czego dowodzi między innymi coraz częstsze wykorzystywanie narzędzi typu Adblock – blokowanie reklam wyświetlanych w wyszukiwarce). Jednym z dostępnych rozwiązań jest inwestycja w content marketing – czyli w działania polegające na tworzeniu i publikowaniu wartościowych dla odbiorcy treści. Taka strategia przekłada się nie tylko na budowanie lojalności w grupie docelowej, ale też znacząco wpływa na wyniki pozycjonowania (widoczność marki w przestrzeni internetowej).

Czym jest content marketing?

Najogólniej mówiąc content marketing to dostarczanie odbiorcom wartości dodanej poprzez np. dzielenie się wiedzą, inspirowanie, informowanie, budowanie więzi. W ten sposób firma może pozyskać nowych potencjalnych klientów jednocześnie zatrzymując przy sobie dotychczasowych odbiorców.

Przykład 1 B2C

Jeżeli prowadzisz sklep z przyprawami możesz podzielić się swoją wiedzą na temat zdrowotnych właściwości ziół i przypraw oraz publikować ciekawe przepisy kulinarne na blogu i na Facebooku. W ten sposób zaciekawisz grupę docelową (np. osoby interesujące się zdrowym odżywianiem) swoim asortymentem.

Przykład 2 B2B

Jeśli chodzi o branże B2B ciekawym przykładem wykorzystania content marketingu jest opracowanie wartościowego poradnika branżowego (przed Nowym Rokiem sprawdzi się podsumowanie roku i prognoza na przyszły rok). Wiedza skondensowana w formie poradnika może być dystrybuowana za pośrednictwem mediów, poprzez newsletter, czy bezpośrednio na stronie internetowej.

Podsumowując, do najpopularniejszych form content marketingu można zaliczyć:

• blog firmowy
• poradniki
• artykuły sponsorowane
• ebooki
• artykuły eksperckie
• video
• webinary
• ikonografiki
• profile firmowe w social media

Czy content marketing wspiera pozycjonowanie?

Zadaniem content marektingu jest także zwiększanie widoczności marki w wyszukiwarce. Google na czołowych miejscach w wyszukiwarce umieszcza te strony, które według wyszukiwarki prezentują wartościową treść. Do niedawna SEO stawiało na głównie na ilość, nie na jakość publikowanych treści i linków. Jednak w nadchodzącym roku firmy, którym zależy na pozycjach w wyszukiwarce Google powinny skupić się na generowaniu wartościowych treści i to bezpośrednio na stronie.
Celem takich działań jest generowanie ruchu w witrynie i próba zachęcenia unikalnych użytkowników do powrotu (właśnie poprzez ciekawe treści np. publikowane na firmowym blogu). W ten sposób firmy zapewnią sobie lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania.

Przykład

Jesteś właścicielem hotelu położonego nad brzegiem morza. Konkurencja w wyszukiwarce jest zatem bardzo duża. Inwestujesz w działania content marketingowe i tworzysz blog opisujący ciekawe formy spędzania czasu w Twojej okolicy. W tekstach zawierasz słowa kluczowe. O nowych wpisach na blogu informujesz za pośrednictwem swoich kanałów Social Media np. Facebook i Google+. Twoje artykuły są chętnie czytane przez stałych i nowych odbiorców, którzy coraz częściej odwiedzają Twoją witrynę www. Zyskujesz! Google uznaje Twoją stronę za atrakcyjną i wartościową, dzięki temu „wyskakuje” ona wyżej w wynikach wyszukiwania.

Tags , , ,

LEAVE A COMMENT