Zacznij od uświadomienia sobie swojego potencjału! Tak Twoja mała – wielka firma może osiągnąć sukces! Współczesny Klient jest otwarty na niszowe i niekomercyjne produkty, ale musi się w jakiś sposób o nich dowiedzieć. Jak zatem przekonać do siebie Klientów i sprawić, by najzwyczajniej Cię polubili? Oto lista pomysłów na promocję małej firmy!
Twoja firma rozwija się nie bez powodu. Włożyłeś w nią wiedzę. Przez lata zdobywałeś nowe doświadczenia. Teraz możesz śmiało możesz powiedzieć: „niezaprzeczalnie jestem ekspertem w swojej dziedzinie!”. Nie zwlekaj! Podziel się swoją wiedzą i zdobywaj serca Klientów! Jak to zrobić? BluPR poleca content marketing. Oto lista pomysłów!
WYKORZYSTAJ WŁASNE MEDIA
1.BLOG EKSPERCKI– dziel się swoją wiedzą pisząc bloga, zdobywaj w ten sposób zaufanie Klientów.
2.PROFIL W SOCIAL MEDIACH – pokaż, że jesteś aktywny i chcesz być blisko swoich Klientów.
3.EBOOK/PORADNIK – przełóż swoją wiedzę na zwartą publikację. Udostępnij merytoryczną pomoc zupełnie bezpłatnie. Efekt gwarantowany.
4.KANAŁ YOUTUBE – ponieważ komunikacja się digitalizuje Ty również ulegnij temu trendowi. Video jest proste i szybkie w odbiorze, a YouTube to druga pod względem popularności wyszukiwarka wśród polskich użytkowników internetu.
5. WARSZTATY – zaproś swoich Klientów na warsztaty! Skorzystaj z opcji live video i transmituj na żywo na Twoim profilu Social Media.
6. NEWSLETTER – stwórz wartościowy cykliczny newsletter i informuj swoich Klientów o nowościach i promocjach, dziel się wiedzą oraz linkuj do ciekawych treści (np. do własnego bloga).
7. SLIDE SHARE – utwórz prezentację na portalu SlideShare.
8. PRZEWODNIK PO FIRMIE – stwórz publikację o swojej firmie. Nie folder z usługami, ale dokument opisujący Twoje początki, wizję, pokazujący do czego dążysz. Opowiedz swoją własną niepowtarzalną historię.
9. WEBINAR – zaproś swoich odbiorów do udziału w webinarium online.
10. PODCAST – zaproś zaprzyjaźnionego eksperta do rozmowy. Wspólnie wyciągnijcie ciekawe wnioski i rozwiązujcie problemy Klientów.
11. VIDEOBLOG – oswój się kamerą. Nagrywaj proste i krótkie filmy związane ze swoją branżą. Zyskuj rzesze fanów = nowych Klientów.
12. WŁASNY MAGAZYN – stwórz własny magazyn! Tak dasz radę, może to być nawet półrocznik na który Twoi odbiorcy będą czekać z wypiekami na twarzy 🙂
POSIŁKUJ SIĘ MEDIAMI ZEWNĘTRZYMI
ARTYKUŁ/WYWIAD – reklama Twojej firmy daje prosty komunikat: My mówimy Ci, że jesteśmy najlepsi. Artykuł lub wywiad z Twoim udziałem mówi: Wysłuchaj mnie, znam się na tym więc chętnie Ci pomogę – Klient sam stwierdza: tak, oni są najlepsi!
UDZIAŁ W KONFERENCJI – weź udział w konferencji branżowej. Przygotuj ciekawą prezentację i koniecznie zadbaj o dokumentację swojego udziału w wydarzeniu. Swoje wnioski opisz na blogu, wstaw galerię zdjęć oraz relację video.
PODBIJ ZASIĘG TWORZONEGO CONTENTU
Do tej pory zasięg organiczny własnych mediów stanowił podstawę content marketingu. W 2017 ulegnie to zmianie. Jeśli stworzysz dobry content zainwestuj w jego dodatkową promocję. Najprostsze metody?
GOOGLE ADWORDS – wykorzystaj reklamę w wyszukiwarce Google.
FACEBOOK ADS – twórz skuteczne kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie.
REKLAMA – zareklamuj swój poradnik w lokalnym portalu informacyjnym lub w gazecie.
DRUK – stwórz nietypowe ulotki i plakaty.
PROGRAM LOJALNOŚCIOWY – zadbaj o swoich Klientów, poprzez program lojalnościowy buduj grono najbliższych przyjaciół swojej marki.
Chcesz wiedzieć więcej o content marketingu? Sprawdź poprzednie wpisy!
WSKAZÓWKA NA KONIEC
Tworząc własne materiały content marketingowe pamiętaj o emocjach z którymi chcesz by była kojarzona Twoja firma. Może być ich kilka, ale warto wybrać tą główną. Dlaczego? Przeczytaj poniższą listę znanych marek, każdej z pewnością odruchowo przypiszesz konkretne skojarzenie.
Coca cola / Volvo / Red Bull / Apple / „Pączuś” (dla Gdynian)