Opowiedz swoją historię

Kim jesteś? Skąd pochodzisz? Co Cię inspiruje? Jak podchodzisz do życia? Co lubisz? Jakie są Twoje wartości? Co robisz gdy masz chwilę wolnego czasu? To tylko część pytań, które możemy zadać, kiedy potrzebujemy informacji, ale niestety za rzadko zadajemy je… sobie!

Pojęcie marki osobistej i zarządzania wizerunkiem może wydawać się rzeczą, która nas nie dotyczy. Myślimy o gwiazdach, specjalistach, ekspertach, sportowcach, ale czemu nie pomyśleć o sobie – swojej firmie, rodzinie, organizacji czy kreowanej marce? Działania PR są na tyle specyficzne, że można stosować je w każdym kontekście – małym i dużym, mikro oraz makro!

Najbardziej widoczne są największe kampanie i kreacje. To truizm, ale środki masowego przekazu skutecznie zacierają granice percepcji – innymi słowy często uznajemy, że nie ma sensu angażować się w Public Relations, bo nasze działania nie zostaną dostrzeżone. Nic bardziej mylnego! Konsekwentne i kompleksowe budowanie wizerunku to coś, co zawsze przyniesie owoce.

Uzasadniając powyższe stwierdzenie musimy pomyśleć o kliencie. Duże kreacje = duży budżet = szeroka grupa docelowa. My możemy zawęzić grono potencjalnych odbiorców i zacząć od pytania – co jest dla nich ważne? Jakość? Szybkość? Tradycja? Zidentyfikujmy to i starajmy się, żeby nasze zalety były widoczne! Krok po kroku, małymi działaniami możemy zyskać więcej niż jedną spektakularną akcją w przestrzeni publicznej!

Warto pytać innych o to jak jesteśmy odbierani i przekuwać konstruktywną krytykę w pozytywne zmiany. Nic nie pomoże w odświeżeniu wizerunku jak bezstronna wypowiedź kogoś kto stoi „z boku”. Specjalista od spraw związanych z grafiką też może nam pomóc, ponieważ obecnie coraz większy nacisk kładzie się na ogólnie pojęte formy wizualne. Ale podobnie jak w przypadku planowania strategii – nie można unikać zadawania pytań i działania u podstaw.

Praca warsztatowa lub po prostu – z długopisem i czystą kartką – jest nieoceniona. Coś co zapiszemy ma większą szansę się spełnić (cele), zwracamy na to większą uwagę (systematyczność) i możemy dzielić się tym na zewnątrz (wizerunek). Pamiętajcie o tych prostych zasadach i przede wszystkim – myślcie o sobie jako o ludziach, którzy mają historię do opowiedzenia!

Filip Jędruch

Account Manager

BLU PR – to kompleksowa firma Public Relations zbudowana od podstaw. Od trzech lat zajmujemy się wizerunkiem wielu klientów, kreujemy i doradzamy. Działamy w komplementarnym Zespole o bogatym doświadczeniu. Jeśli czytasz ten tekst to znaczy, że możemy coś dla Ciebie zrobić! Napisz do nas: kontakt@blupr.pl

Tags , , ,

LEAVE A COMMENT