PROMOCJA W MAŁEJ I ŚREDNIEJ FIRMY W INTERNECIE – SPRAWDZONE DZIAŁANIA

Zależy Ci na efektywnej promocji Twoich usług lub produktów, ale dostępne formy reklamowe są według Ciebie za drogie? Tkwisz w miejscu i nie potrafisz wybrać i wdrożyć działań, które wpłyną na widoczność Twojej marki w przestrzeni internetowej? Nie stój w miejscu! Zacznij od małych kroków.

1. Publikacje w mediach internetowych.

Każda pozytywna publikacja w mediach to szansa na dotarcie z informację o Twojej ofercie do potencjalnych klientów. Jednak współpraca z mediami wielu firmom wciąż kojarzy się z dużymi wydatkami. Nie koniecznie musi tak być! Walcząc o publikacje zastanów się co wyróżnia Twoją firmę, postaraj się znaleźć niszę, ciekawostkę na podstawie której stworzysz wartościowy artykuł.
Zauważyłeś, że powstaje coraz więcej portali poświęconych wąskiej tematyce. Znajdź te, które zajmują się Twoją branżą i zaproponuj współpracę redakcyjną – przecież jesteś najlepszym ekspertem w branży!
Nie bój się informować lokalnych mediów o zmianach w Twojej firmie.

2. Efektywna komunikacja w portalach społecznościowych.

Portale społecznościowe mają widoczny wpływ na widoczność Twojej marki w internecie. Zwróć uwagę na wyniki wyszukiwania, bardzo często już na pierwszej stronie zauważysz firmowe odnośniki do wpisu na Google +, czy na Facebooku. Nie ignoruj tych narzędzi. Postaw na regularną, ale nie spamerską komunikację (nie przesadzaj z liczbą wstawianych postów, lepiej mniej, ale dobrej jakości).

  • Publikuj treść interesującą Twoją grupę docelową.
  • Branduj zdjęcia.
  • Dziel się aktualnościami.
  • Wykorzystaj potencjał reklamowy Facebooka. Zwiększ zasięg wybranych postów, kieruj odbiorców bezpośrednio do swojej witryny. Zyskasz podwójnie, bo twoja strona ze względu na większą liczbę wejść zostanie uznana za bardziej atrakcyjną przez roboty Google i wskoczy na wyższą pozycję w wyszukiwarce.

3. Rzetelne informacje na blogu firmowym.

Buduj swój wizerunek ekspercki i przyciągaj klienta. Ciekawe treści sprawią, że do ciebie wróci. Więcej o blogu przeczytasz tutaj – link.

4. Może pora odświeżyć witrynę internetową?

Dzisiaj nie wystarczy, że masz stronę internetową. Nie pozwól, aby konkurencja Cię wyprzedziła i zadbaj o wygląd swojej wirtualnej siedziby. Czasami wystarczy drobny lifitng graficzny, a czasami warto zdecydować się na zupełnie nową, zaskakującą odsłonę.

Więcej o tym dlaczego warto odświeżyć witrynę we wpisie ->link

5. Wizytówki i aktualizacje ogłoszeń w portale ogłoszeniowych.

Wizytówka w tego typu portalach to kolejna szansa na zwiększenie widoczności marki w wyszukiwarce. Pozycjonując swoją firmę zadaj o odpowiedni dobór słów kluczowych oraz wysokeij jakości zdjęcia. Pamiętaj nigdy nie korzystaj z funkcji „kopiuj/wklej”. Teksty zawsze powinny być unikatowe, tylko wtedy zyskasz szanse na lepsze pozycjonowanie firmy.

6. Skuteczne kampanie Google AdWords.

Zaplanuj budżet na reklamy Google AdWords. Utwórz dedykowany panel i testuj! Postaraj się kategoryzować kampanie i reklamy zamiast tworzyć jednej ogólnej kampanii.

  • Dobierz słowa kluczowe i określ zasięg kampanii – czy ma być wyświetlana np. dla użytkowników tylko z województwa pomorskiego, a może dla całej Polski?
  • Zastosuj call to action zachęcając do klikania np. rabatem cenowym.
  • Ustaw słowa wykluczające np. wesele (ale nie „Wesele” Wyspiańskiego).
  • Nie uwzględniaj jako słowa kluczowego nazwy swojej firmy.

LEAVE A COMMENT