Proces twórczy

Proces twórczy jest jak nadpobudliwy przewodnik turystyczny– może nas zabrać w różne dziwne miejsca. Dzisiaj zaproponujemy kilka punktów, które pozwolą ustrzec się przed wpadkami. Żeby nie było tylko sucho i teoretycznie pokażemy Wam dzisiaj także kilka nieudanych i kompletnie chybionych kreacji.


Planowanie
To klucz do sukcesu. Jeśli chcesz, żeby kampania, pomysł, cokolwiek – było dobre – potrzebujesz czasu. Zaplanuj proces z odpowiednim wyprzedzeniem, niech każdy z Zespołu zapisze sobie w kalendarzu odpowiednie terminy, nie musicie wskazywać dnia, wystarczy notka „w tym tygodniu omawiamy szkice logo” – i tyle. To nie tylko sposób żeby spać spokojnie, ale przede wszystkim recepta na zakończenie swojej pracy w sposób, który zadowoli klienta. Jeśli jesteś osobą, która bardziej żyje chwilą niż planowanie możesz skorzystać z szeregu aplikacji, które Ci pomogą. Może to być na przykład Slack. ☺

Dystans
Macie pomysł, szkic, koncepcję? Warto schować ją do szuflady na kilka dni lub tydzień. To poważna rada, która dotyczy wszystkiego – pisania, projektowania graficznego, obróbki video. To ważny zabieg, który pomaga nam nabrać dystansu, sprawia, że nie podejmujemy pochopnych decyzji (jeśli oczywiście nie goni nas czas – patrz: planowanie). Gwarantuję, że kiedy swój tekst, projekt lub koncepcję zobaczysz po pewnym czasie to spojrzysz na nią świeższym wzrokiem. Będzie to wzrok krytyczny i analityczny. To może być ciężkie doświadczenie, ale warto spojrzeć z innej perspektywy na swoje pomysły – wtedy unikniemy powstania na przykład tak absurdalnych reklam jak spot Nivei, który możecie zobaczyć poniżej.


Realizacja
Jeśli nie czujesz się pewnie lub nie dysponujesz zasobami – zleć zadanie profesjonalistom. Kiedy znajomi oferują realizację usługi co do której jakości wykonania możesz mieć wątpliwości – zleć zadanie profesjonalistom. Goni cię czas i nie masz pod ręką np.: lektora – już wiecie co zrobić. Nawet fantastyczny pomysł nie uratuje kiepskiej realizacji. Poniższy przykład prezentuje z kolei jak z pozoru mały element może zniszczyć całość. Posłuchajcie poniższego spotu.
To tylko dwa przykłady z prawdziwego oceanu kiepskich realizacji. Dzisiaj video – wkrótce na naszym blogu printy i inne, no i oczywiście przyjdzie także czas na dobre przykłady i praktyki. Pamiętajcie – planowanie, dystans i realizacji – dokładnie w tej kolejności. Jeżeli chcecie przejść przez te kroki z kimś kto może Wam pomóc – odezwijcie się do nas ☺
Filip Jędruch
Account Manager
BLU PR

BLU PR – to kompleksowa firma Public Relations zbudowana od podstaw. Od trzech lat zajmujemy się wizerunkiem wielu klientów, kreujemy i doradzamy. Działamy w komplementarnym Zespole o bogatym doświadczeniu. Jeśli czytasz ten tekst to znaczy, że możemy coś dla Ciebie zrobić! Napisz do nas: kontakt@blupr.pl

LEAVE A COMMENT