REBRANDING – MARKA OD NOWA?

Dzisiaj na warsztat bierzemy coś o czym słychać w mediach przy okazji wielkich koncernów lub państwowych przetargów – rebranding. Temat może nie tyle kontrowersyjny, co niezrozumiany lub prowadzony w dyskusyjny sposób. Dzisiaj podeprzemy się przykładami i spróbujemy odpowiedzieć na kilka najważniejszych pytań – zaczynajmy!


CZYM JEST REBRANDING?

W tzw. telegraficznym skrócie – to szereg działań, który ma na celu odświeżenie wizerunku. Mogą za tym iść: zmiana logotypu, dodanie (lub nowy) tagline (podpis pod logotypem), wymiana kluczowych kolorów, zbudowanie nowoczesnej witryny, zaplanowanie kolejnych działań. Wszystko zależy także od tego czym się kierujemy podejmując decyzję o rebrandingu. Chcemy się wyróżnić na tle konkurencji? Jeśli chodzi o nowe trendy wyglądamy dość archaicznie? Czujemy taką potrzebę? To wszystko bardzo ważne sygnały – nie powinniśmy ich ignorować. Trzymanie ręki na pulsie, jeśli chodzi o działania innych firm – też jest bardzo ważne!

KIEDY?



Czy istnieje odpowiedni moment na zmianę logotypu czy charakteru firmy? To zależy od tego jak działamy. Jeśli mamy strategię i odbywają się cykliczne spotkania strategiczne – odpowiednie decyzje są planowane i omawiane w szerokim gronie. Jeśli z kolei nie działamy w sposób aż tak sformalizowany – możemy wyczuć odpowiedni moment intuicyjnie. Na przykład: zmienia się zarząd, wprowadzamy nowe produkty, otwieramy nowy sklep itp. Dodajemy do tych zmian w ten sposób element storytellingu i odświeżenie wizerunku jest wtedy uzasadnione!
JAK?

Rebranding to bardzo podchwytliwa sprawa, chyba nawet trudniejsza niż tworzenie nowej marki. Zrób listę pytań i udziel na nie odpowiedzi – co chcesz zmienić? Co zostawić? Na czym Ci zależy? Jakie wartości mają iść za odświeżeniem wizerunku? Itp. Pamiętaj, że bazujesz już na tym co udało Ci się dotychczas stworzyć – tak więc może nie warto całkowicie odcinać się od przeszłości – zaplecze jest wartością marki. Warto zaplanować zmiany – nie wszystkie uda się wprowadzić jednego dnia. To długi proces, który przede wszystkim musi przyciągnąć klientów – tych, którzy już z nami byli i tych, którzy dopiero przyjdą.
KTO?

Dużą część prac związanych z rebrandingiem możecie wykonać we własnym zakresie lub w pracy z zespołem. Pogłębiaj swoją wiedzę, ustal szczegółowy plan działań i konsekwentnie krok po kroku go realizuj. Jeśli jednak potrzebujesz profesjonalnego wsparcie w zakresie kreowania wizerunku, czujesz że to Cię przerasta lub zwyczajnie chcesz zrzuć na barki innych ciężar najtrudniejszych działań to zadzwoń do Nas. Pomożemy!

Tags , , , ,