Reklama na Facebooku – jaki cel reklamowy wybrać? To wcale nie takie oczywiste… część 1

Skoro jesteś w tym miejscu zapewne masz już firmowy profil na Facebooku bądź planujesz go założyć. Nie wiesz jednak czy rzeczywiście, a jeśli tak, to ile warto zainwestować w kampanie płatne realizowane właśnie przez tą platformę. Co gorsza, nie potrafisz odnaleźć się w dostępnych panelach (Power editor, Manager reklam). Jeśli szukasz wiedzy w pigułce trafiłeś w idealne miejsce! Na naszym blogu dowiesz się jakie możliwości reklamowe oferuje obecnie Facebook.

Cykl wiedzy o marketingu na Facebooku zaczynam od przeanalizowania dostępnych celów reklamowych. Z uwagi na obszerność podzielimy temat na 3 części. Dzisiaj poznacie 4 podstawowe cele reklamy na Facebooku.

Kampanie reklamowe na Facebooku najcześciej tworzone są poprzez Manager reklam lub Power editor. Tutaj określamy cel, wybieramy materiał reklamowy, grupę docelową, miejsce wyświetlania reklam, sposób naliczania płatności za reklamę i jeszcze kilka innych elementów.

Pierwszym krokiem jest ustalenie celu. Jest to rzecz niezwykle istotna, zależna od tego co chcecie osiągnąć i w jakiej działacie branży. Do wyboru macie nastepujące opcje, podzielone w panelu na 3 kolumny = kategorie główne.

Opcji jak widzicie jest całkiem dużo (do nie dawna wybór był węższy). Czy to dobrze? Więcej opcji przekłada się na nowe możliwości, ale kluczem do sukcesu są regularne testy, konkretna – dobrze dobrana grupa docelowa i realne spojrzenie na reklamę.

Przejdźmy po kolei przez pierwszą kolumnę:

Jaki cel reklamowy wybrać?

1.Promuj posty – opcja dość oczywista, łatwo dostępna bezpośrednio na Twoim wallu (ale z okrojonymi opcjami targetowania). Kiedy warto zastosować właśnie ten cel? Wtedy kiedy przygotowaliście naprawdę genialny, wartościowy post i zależy Wam nam zwiększeniu jego zasięgu. Post, który uzyskał fajny odzew wśród Waszych fanów czasami warto podbić reklamowo. Ta opcja jest stosunkowo tania – kosz za reakcję może być naprawdę niski (nawet kilkanaście groszy), a zasięg duży (dodajcie do tego jeszcze udostępnia i komentarze).

Przykład: piękna fotografia szczęśliwej pary młodej, która zorganizowała wesele w Twoim hotelu. Promując ten post bazujemy na wyobrażeniach i marzeniach odbiorców. Mówimy –  zobaczcie jak u nas jest fajnie, dzielimy się szczęściem, Wy też możecie być tacy szczęśliwi. Zaciekawiamy i przykuwamy uwagę. Oczywiście na sukces takiej promocji składa się wiele innych czynników (tak jak np. określenie grupy docelowej).

2.Promuj stronę – wybierając ten cel musimy mieć świadomość, że w tym momencie skupiamy się na Facebooku – nie wychodzimy poza jego ramy. O co chodzi? Naszym celem jest zbudowanie wiarygodnego wizerunku na Facebooku, pokazanie, że u nas się dzieje, że jesteśmy fajni i mamy wielu przyjaciół. Ta kampania niekoniecznie przełoży się na nowe zapytania czy większą sprzedaż. Liczba fanów to kwesta wizerunku. Warto dodać, że dodatkową wartość stanowią znajomi naszych fanów oraz znajomi znajomych. Im większa grupa  zainteresowanych tym większa skala dotarcia organicznego.

3. Dotrzyj do osób w pobliżu firmy – wydaje się oczywiste. W szybki sposób budujemy kampanię w której zainteresowania, czy np. wiek odbiorcy nie mają szczególnie istotnego znaczenia. Kiedy to się sprawdza? Na przykład prowadzisz piekarnię. Każdy lubi i potrzebuje Twoich produktów, kupuje pieczywo praktycznie codziennie. Powiedz swoim sąsiadom, że jesteś blisko, pokaż dlaczego lepiej jest kupić bułkę z Twojej piekarni niż z innego miejsca.

4. Zwiększ rozpoznawalność marki – pierwsze pytanie, czym ten cel różni się np. od promowania strony? Skoro buduję markę chcę mieć przy okazji więcej fanów, po co zatem Facebook wprowadził opcję budowania świadomości marki? Ten cel wyróżnia metoda optymalizacji – kluczem nie jest tutaj zaangażowanie (do tej pory kojarzone z kliknięciem, lajkiem, komentarzem). O co zatem chodzi? Przytoczę tutaj własne doświadczenia: bardzo rzadko angażuję się na Facebooku, mimo to zwracam uwagę na konkretne, interesujące mnie reklamy. Niekoniecznie w nie klikam, lajkuję sporadycznie, nie komentuję, nie udostępniam, ale… Ale zapamiętuję i szukam. Samodzielnie dokopuję się do informacji, które dostałam w „zajawce reklamowej” na Facebooku. W jaki sposób Facebook wybiera takie osoby? Okazuje się, że system potrafi ustalić wpisy przy których na dłużej zatrzymujemy się przeglądając aktualności. Ot i rozwiązanie zagadki. Czy ten cel działa? Zależy od branży, ale jeśli ja osobiście wpisuję się w jakąś grupę docelową, to jestem żywym dowodem na to, że warto spróbować.

Jeśli uzyskałeś tutaj wartościowe informacje podziel się tym wpisem. Chcesz wiedzieć więcej? śledź nasz blog firmowy i fanpage. Wkrótce część 2 wpisu: „Reklama na Facebooku – jaki cel reklamowy wybrać? To wcale nie takie oczywiste…”Jeśli jednak nie masz ochoty wdrażać się w Facebookową pajęczynę skontaktuj się z nami! Podpowiemy, doradzimy i z chęcią pomożemy Ci rozwinąć skrzydła na Facebooku i nie tylko.

Prowadzisz małą firmę i szukasz nowych i prostych rozwiązań marketingowych? Wprowadziliśmy nową ofertę właśnie dla Ciebie! Odkryj potencjał Content SEO PR, wybierz swoją Paczkę usług.

Sylwia Świtajewska-Romaniuk 

CEO&Founder BluPR

BLU PR – to kompleksowa firma Public Relations zbudowana od podstaw.  Zajmujemy się wizerunkiem , kreujemy i doradzamy. Działamy w komplementarnym Zespole o bogatym doświadczeniu. Jeśli czytasz ten tekst to znaczy, że możemy coś dla Ciebie zrobić! Napisz do nas: biuro@blupr.pl

Tags , , , ,