Utrzymywanie relacji

Jako kompleksowa agencja przygotowujemy dla naszych klientów dedykowane rozwiązania i propozycje. Współpracujemy z wieloma branżami, ale każda z nich poszukuje tego samego, towaru deficytowego i trudnego do zdobycia, czyli nawiązania stałej relacji ze swoimi odbiorcami. Dzisiaj kilka wskazówek dotyczących właśnie tego tematu.

Pierwsze wrażenie
Nie ważne czy prowadzisz działalność jednoosobową, czy kierujesz dużym przedsiębiorstwem – pewne zasady dotyczą każdego. Wystarczą dwa kryteria i tylko 11 sekund, żeby osoba, z którą się spotykasz zdecydowała jak Cię odbiera. Trzeba być sympatycznym i wiarygodnym, żeby pierwsze wrażenie było pozytywne. Oczywiście każdemu zdarzy się zły dzień lub jakieś potknięcie, ale zastanówmy się jak często my zmieniamy zdanie o poznanych osobach – to proces raczej długotrwały, wymagający dla obu stron.

Kontakt
Żyjemy w czasach ciągłego biegu – nie mamy czasu na rozmowy przez telefon, wszystko załatwiamy mailowo lub za pośrednictwem komunikatorów. Warto zadbać o cykliczne spotkania z klientem. Pokażmy, że nam zależy – chyba każdy lubi zainteresowanie swoją osobą, czasem wystarczy krótka rozmowa lub spotkanie podsumowujące współpracę. Warto wygospodarować czas, żeby nasz klient poczuł, że się nim interesujemy. Jeśli chodzi o klientów bardziej „jednorazowych” – mailing, sms, kupon zniżkowy – to tylko 3 propozycje…

Obsługa
Jak wygląda realizacja zadań dla klienta? Czy czeka na odpowiedź w nieskończoność? Nie jest na bieżąco? Spotyka się z burkliwymi podwykonawcami? To wszystko można (a nawet trzeba!) naprawić. Prawda jest bardzo prosta – jeśli chcesz, żeby klient miał o tobie dobre zdanie i wrócił trzeba sprawić, żeby poczuł się wyjątkowo. Choćby kosztowało to dużo pracy, było nie na rękę, generowało dodatkowe koszty. Dobre wspomnienia są nieocenione w przypadku polecania znajomym usług lub czegokolwiek innego. Złe doświadczenia są z kolei upubliczniane w internecie, gdzie każdy niezadowolony klient może dać upust swojej frustracji.

Relacje w garści
Zarządzaj swoimi relacjami z klientami. Analizuj czynniki, które mogą mieć wpływ na to jak jesteś oceniany/oceniana. Wdrażaj nowe procedury, śledź i szukaj trendów. Troszcz się, pomagaj i rób więcej niż oczekują. A nawet (zwłaszcza) kiedy są niemili, roszczeniowi lub niezadowoleni pamiętaj o jednym – uśmiechaj się! ☺

Tags , ,